טיפול בירידה קוגניטיבית קלה (MCI)
שיפור מיומנויות חיוניות  
ירידה קוגניטיבית קלה?
(MCI- Mild Cognitive Impairment(
המונח מתאר מצב של ירידה בתפקודי הזיכרון ו/או החשיבה של אדם בהשוואה ליכולותיו בעבר ו/או בהשוואה לתפקוד נורמלי של אנשים שדומים לו מבחינת פרמטרים כמו גיל ושנות השכלה.
ירידה קוגניבית זו היא שלב ביניים שבין הזדקנות טבעית לבין ירידה תפקודית המוגדרת דמנציה המתחילה לרוב סביב גילאי  60-70 אולם יכולה להופיע גם קודם. 
היא אינה מערבת הפרעה בתפקוד היומיומי, בעבודה, במטלות הבית, בנהיגה ובמשימות השגרתיות, לפי הגדרתה, אולם היא מהווה סימן אזהרה לכך שישנן בעיות שיתכן ואיננו מטפלים בהן.
מבחינה קלינית היא יכולה להתבטא במספר תחומים: קושי בשליפת מילים או שמות, קושי בזיכרון לטווח קצר כמו היכולת לזכור אירועים שקרו לאחרונה או מידע שנאמר לנו זמן קצר קודם לכן, יתכן קושי בהתמצאות מרחבית עם מצבי בלבול במקומות מוכרים או קושי בהתמצאות בימים או בתאריכים.
גם הפרעה ניכרת בריכוז שלא הייתה קודם לכן יכולה להוות סימן לירידה קוגניטיבית קלה, אשר לרב מתבטאת בקושי להיזכר למה נכנסנו לחדר ומה רצינו לעשות או לומר. הפרעה ניהולית כמו קושי בתכנון, ביצוע מספר פעולת ברצף ושיפוט הינה ביטוי נוסף.

אנשים שחווים ירידה קוגניטיבית שכזו, מודעים בדרך כלל למצבם ועל כן זהו שלב בו ניתן לתרגל ולשפר את יכולות החשיבה שלהם ובכך לסייע במניעת הידרדרות בתפקוד הקוגניטיבי!

 
נוירופידבק - טכנולוגיה לטיפול בירידה קוגניטיביות - ללא תרופות!
הטיפול בפגיעה ביכולות הקוגניטיביות משתנה בהתאם למידת החומרה של הפגיעה. במקרים מסוימים ניתן לטפל באופן אפקטיבי באמצעות טכניקת הנוירופידבק שמטרתה להאט ולעכב את קצב ההתקדמות של הירידה הקוגניטיבית. מחקרים הראו שהמוח הוא איבר גמיש ולכן ביכולתו לשפר את התפקודים קוגניטיביים במשך כל תקופת חייו, משמעות הדבר כי תפקוד המוח בגיל המבוגר תלויה בנו ובמספר שעות האימון ואיכותו שנקדיש למוחנו. טיפולי נוירופידבק מאפשרים לעכב התדרדרות קוגניטיבית והשיפור ניכר אצל כל מתאמן בדרך אחרת, החל משיפור בתפקודים ניהוליים וכלה בשיפור הזיכרון לטווח הקצר והארוך. טכנולוגית הנוירופידבק מבוססת על פיתוח ייחודי של סוכנות החלל האמריקאית (NASSA) ומאפשרת תרגול מתוחכם של המוח באמצעות משוב אינטראקטיבי לתיקון המחסור והעודף בגלי המוח. 

תוכניות האימון שלנו נועדו לשפר יכולות קוגניטיביות בגיל השלישי!
אימון המוח חשוב לא פחות מפעילות גופנית ותזונה מאוזנת. מספר הקשרים בין הנוירונים שבמוח יכול לעלות בעקבות אימון כזה ולהביא לחשיבה מהירה יותר, לריכוז וזיכרון משופרים, לשיפור ביכולת לפתור בעיות ולהעלאת היכולות התפישתיות והביטחון העצמי. הדברים תקפים בכול גיל, אבל כאשר חוצים את גיל ה-40 התרגול עשוי לסייע יותר.

במסגרת פעילותנו במכון לשיפור תפקודי המוח, אנו מקיימים תוכנית אימון ייחודית ומהנה לגיל השלישי, שבאמצעותה ניתן לעכב התדרדרות קוגניטיבית ולשפר יכולות מוחיות!

 
 
ללא תרופות | ללא תופעות לוואי | מוכח מדעית


מיומנויות חיוניות למוח חזק ובריא
 
אחסון של מידע שמיעתי
  • יכולת לזכור ולשלוף שם של אדם שרק הכרת.
  • לזכור ולדקלם מספר טלפון שניתן לך.
  • לזכור את הכתובת והוראות ההגעה שניתנו
  • לזכור ולשייך קול של אדם.
הארגון הזמני של ארועים במוח
  • שומע סיפור שאתה מבין שכבר ששמעת אותו.
  • כששומעים שיר חדש שנשמע מוכר ואתם מנסים להיזכר מתי והיכן שמעתם אותו קודם.
  • כשאתם מנסה להיזכר היכן בת"א החברים גר.
יכולת אגירת מידע וקידוד שהתקבל ממערכת הראייה
  • לזכור את המראה של חפצים.
  • לזכור את המראה של מקומות.
  • לזכור את המראה של צורות.
  • לזכור פריטים בחדר מוכר.
היכולת לאחסן, לקודד ולשחזר מידע כגון: תמונות, צלילים, ריחות, טעמים 
  • ​כשנוהגים ברכב לעבודה (ללא GPS)
  • לזכור את המסלול והמפה בניווט
  • בעת ציור תמונה
  • היכולת לקריאה והבנת התמרורים בכביש
היכולת להתמקד בגירוי אחד
  • היכולת להתמקד במהלך כל השיעור או המבחן.
  • יכול המיקוד ותשומת הלב הממוקדת בזמן העבודה.
  • יכולתו של נהג להתמקד במתרחש בכביש וסימני הדרך ללא היסח דעת.
יכולת לשים לב לשני גירויים באותו הזמן
  • לאכול ולדבר באותו הזמן.
  • לצפות בטלוויזיה ובמקביל משוחח בטלפון.
  • להבין מה המורה אומרת בזמן שאתה קורא את הכתוב על הלוח.
  • לעקוף מכונית ובמקביל לשים לב לתמרורים ולשאר סכנות שבדרך.
משך זמן שלוקח להגיב לגירוי
  • משך הזמן מזהוי סכנה לתחילת בלימה. 
  • משך הזמן מזיהוי הכיוון לזינוק של שוער לעצירת כדור.
  • משך הזמן ממתן הוראה לתחילת הריצה.
סריקה מהירה של חלל אחר גירוי רלוונטי
  • יכולת לבחון ולזהות אובייקטים.
  • לקרוא מה שנכתב על הלוח. 
  • פעולת הנהיגה.
  • איתור מוצרים בסופרמרקט.
  • איתור מידע בגוגל.
היכולת לאחזר מידע מהלקסיקון
  • כשאתה מסביר היכן מגדל אייפל.
  • כשאתה מסביר היכן המסיבה.
  •  כשאתה פותר תשח"ץ.
המהירות להבין ולהגיב למידע
  • ביצוע משימות תחת לחץ.
  • מעקב אחר הוראות ולישמם.
  • ביצוע משימות חקר חזותיות.
עיבוד מידע הנוגע לצורה ומיקום של גירויים במרחב
  • מאפשרת להתמצא בסביבה. 
  • מאפשרת לאדם לתפעל חפצים.
  • מאפשר לדעת מה הדרך שבה יש להניע את היד כדי לאחוז בספל.

x

#{title}

#{text}

#{price}